Stojaki reklamowe stanowią jedną ze skuteczniejszych i popularniejszych form reklamy przestrzennej. Można je spotkać w różnych miejscach użyteczności publicznej np. w dużych hipermarketach. Z tego też względu warto dowiedzieć się o nich nieco więcej, zwłaszcza gdy w niedalekiej przyszłości planujemy ich zakup. A zatem, zapraszam do dalszego czytania!
Stojaki reklamowe – przeznaczenie i rodzaje
Stojaki reklamowe to produkty stworzone do eksponowania towarów sprzedawanych w sklepach. Ich głównym celem jest zwrócenie uwagi klienta na umieszczony na nim produkt, który najczęściej występuje w promocji. Dosyć często układa się na nich również towary, których sprzedaż ma zostać zwiększona lub wręcz przeciwnie – te, które cieszą się ogromnym uznaniem klientów. Mają różne kształty i rozmiary. W zależności od modelu inne jest ich przeznaczenie. Biorąc pod uwagę ich formę i konstrukcję wyróżnia się: stojaki ladowe, regały reklamowe, podajniki grawitacyjne, ekspozytury wiszące, standy multimedialne, regały przykasowe. Z kolei zwracając uwagę na ich przeznaczenie można wyróżnić stojaki reklamowe na artykuły chemiczno-przemysłowe, wodę, soki, napoje, chipsy, artykuły spożywcze, kalendarze, rolety, karnisze, pocztówki, prasę, książki itp.
Kilka słów o produkcji stojaków reklamowych
Stojaki reklamowe produkowane są przez wyspecjalizowane firmy, które zajmują się gięciem blachy, drutu, profili i rur, cięciem materiałów metalowych, spawaniem oraz lakierowaniem proszkowym. Dysponują sprzętem, który umożliwia im wykonanie elementów o różnych kształtach i rozmiarach. Oczywiście są w stanie stworzyć produkty uniwersalne, ale również takie o niestandardowych rozmiarach (zwykle na specjalne zamówienie klienta). Co niezwykle istotne, coraz większa ilość firm gwarantuje powtarzalność produktu, a więc przygotowanie kompletu identycznych egzemplarzy, które są wykonanie niezwykle precyzyjnie i dokładnie. Jeśli zaś chodzi o materiały, których używa się do ich produkcji to są nimi najczęściej: stal nierdzewna i czarna, aluminium oraz żeliwo. Cechują się one dużą wytrzymałością, trwałością i odpornością na wszelkiego rodzaju uszkodzenia, a więc wykonane z nich artykuły zyskują te same przymioty.
Czy warto zainwestować w stojaki reklamowe?
Mnóstwo osób działających w branży handlowej i prowadzących własne sklepy zastanawia się, czy warto zainwestować w stojaki reklamowe. Oczywiście, że tak! Ich zakup to spory koszt, niemniej jednak pozwolą lepiej wyeksponować produkt i wypromować go na tle innych. Poza tym dobrze wykonane stojaki reklamowe posłużą wiele lat, a w razie czego, gdy nie będą już potrzebne, można je odsprzedać lub wykorzystać do innych celów. Umieszczając na nich produkty sprawiamy, że klient uzyskuje lepszy dostęp do towaru i po wejściu do alejki, w pierwszej kolejności, zwraca uwagę na niego, co sprzyja zwiększonej sprzedaży, a co za tym idzie – osiąganiu większych zysków. Dodatkowo, korzystając z nich możemy lepiej zagospodarować dostępną przestrzeń i maksymalnie ją wykorzystać np. wstawić stojak tam, gdzie nie zmieści się żaden większy regał.