Sprzedaż niektórych towarów i usług odbywa się nie tylko w tradycyjnych punktach handlowych, ale również w terenie. Przedstawiciele handlowi prowadzą rozmowy z klientami, prezentują produkty, składają zamówienia w magazynach i finalizują sprzedaż. Wszystko to możliwe jest dzięki wykorzystaniu przenośnych urządzeń, takich jak terminale mobilne i kolektory kodów kreskowych oraz dedykowanych na nie aplikacji. Aplikacje dla handlowców integrowane są z systemami ERP wykorzystywanymi w firmach i w znacznym stopniu poszerzają ich możliwości.
Zadania aplikacji handlowych
Aplikacje handlowe mają usprawniać pracę przedstawicieli handlowych – nie tylko pojedynczych osób, ale całych zespołów. Każda osoba wykonująca zadania w terenie ma stały dostęp do systemu ERP, a tym samym może sprawdzić, jak postępuje realizacja innych zamówień oraz jak prezentują się stany magazynowe. Aplikacje dla handlowców pozwalają na uzyskanie pełnej informacji w procesie zarządzania sprzedażą i utrzymywania relacji z klientami. Co więcej, można je dostosować do potrzeb firmy oraz poszczególnych pracowników.
Integracja z programami Subiekt
Aplikacje handlowe pozwalają na kontrolę przepływu towarów od magazynu do odbiorcy. Zapewniają dwukierunkową synchronizację dokumentów magazynowych i handlowych pomiędzy systemem nadrzędnym a terminalem, w którym zainstalowano aplikację. Oznacza to, że są zintegrowane z nadrzędnym programem ERP. W przypadku najnowszych aplikacji zwykle możliwa jest integracja z dowolnym systemem ERP, ale klienci bardzo często stawiają na produkty Subiekt.
Subiekt GT i Subiekt nexo to dwa popularne systemy do zarządzania przedsiębiorstwem oferowane przez markę insERT. Dostępne na polskim rynku aplikacje dla handlowców to często rozszerzenia dedykowane dla tych systemów. Ich integracja z Subiektem jest bardzo prosta, wystarczy terminal mobilny z popularnym systemem operacyjnym i dostępem do internetu. Tym samym każdy przedstawiciel handlowy otrzymuje funkcjonalną i łatwą w obsłudze platformę, która ułatwi mu wykonywanie pracy w terenie.
Aplikacje dla handlowców dopasowane do potrzeb firmy
Aplikacje handlowe dla Subiekta pozwalają na łatwe dopasowanie systemu do potrzeb firmy, co oznacza, że możliwe jest udoskonalenie procesów magazynowych, logistycznych i przede wszystkim handlowych w przedsiębiorstwach różnego kalibru i o rozmaitym profilu działalności. Aplikacje dla handlowców ułatwiają pracę poszczególnym pracowniom, ze szczególnym uwzględnieniem pracowników terenowych, co przekłada się na wysoką jakość zarządzania całą firmą.